Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010
Dock ej från de jag jobbar med...men här är andra frågor en support har fått....
Dagens kund ville veta vilken sorts plast chassiet till hans bärbara var tillverkat i. Dagens kund: Dagens kund ringde in i panik. Hade köpt en ny dator och det fanns inte Windows på den. Hur visste då kunden att det inte fanns det? Han gick in under Lägg till program i Kontrollpanelen och Windows XP fanns inte i listan... Dagens kund har problem med sin telefon så hon ringde till telefonsupporten. Problem: Ny dator som ska klara trådlöst Internet men det fungerar inte. Dagens kund ringer in och klagar på att han sitter på svt.se och ser på en TV-serie. Dagens kund får en massa e-mail på ryska men han kan inte ryska. Han vill ha det på arabiska. Vilken knapp ska han trycka på för att få det på arabiska? Dagens kund får ont i ögonen om hon sitter vid en dator eller TV. Dagens kund har inte köpt datorn än men undrar vad vi har för garantier. Han vill att jag ska lova honom att de garantier vi har gäller. Han vill också att jag ska anteckna att han ringt om detta och att jag lovat att vår standardgaranti gäller datorn han inte köpt än. Han vill dock inte uppge någon kontaktinformation eller sitt namn för det har vi inte med att göra. Dagens kund kom inte ut på Internet. Konstaterade att det var DSL-modemet som felade. Kunden håller inte med då att den andra datorn kommer ut på nätet. Detta konfunderar mig verkligen tills Kunden berättar att den andra datorn står på hennes jobb till skillnad från denna som står hemma.
Berättade sen att han ska löda fast en mycket kraftigare antenn i datorn så han får bättre signal från grannens trådlösa nät
Problem: Datorn kom åter från verkstad igår och "hålet till sladden från bildskärmen var borta".
Lösning: VGA-porten upphittad på baksidan av datorn efter en snabb sökning.
Det står ju telefonsupport på lappen som kom med datorn så det är klart vi supporterar telefoner.
Lösning: Ber kunden köpa en trådlös router och ett modem.
Då kommer det fram massa reklam från vårt företag.
Lösning: Stäng av skärmsläckaren
Jag föreslog artigt ett besök hos en optiker istället för att ringa mig
Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg… Annars är det ju s...
För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...
Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...
Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort skillnad . Nu har kunden dock...
Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 | 3 | |||||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 |
10 | |||
11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | |||
18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | |||
25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
31 | |||
|